Jak osiągnąć płaski, umięśniony brzuch?

płaski brzuch

płaski brzuchWiele osób marzy o jędrnym, płaskim i ładnie umięśnionym brzuchu. Taki brzuch to nie tylko marzenie mężczyzn, ale i kobiet. Droga do osiągnięcia pożądanego efektu jest jednak długa i kręta, wymagająca wielu poświęceń, trzymania się ściśle ustalonej diety i regularnego powtarzania wielu ćwiczeń fizycznych, chociażby tych na ławeczce do ćwiczeń. Jeśli wytrwamy, uzyskany efekt stanie się prawdziwym powodem do dumy, czymś czego będą zazdrościć nam inni. Jak osiągnąć taki brzuch? Co należy robić, by nasz brzuch był płaski i ładnie umięśniony?

Podstawowa kwestia w walce o umięśniony, płaski brzuch, to właściwa dieta. Bez przejścia na dietę i ograniczenia codziennej dawki spożywanych kalorii nie ma co liczyć na uzyskanie szybkiego i spektakularnego efektu wyszczuplenia brzucha. Przejście na dietę jest niezbędne, gdy mamy większy brzuch i musimy zmniejszyć jego obwód. Gdy nasz brzuch jest płaski i chcemy go jedynie lepiej wyrzeźbić, wystarczające okażą się ćwiczenia wykonywane specjalnie na tę część naszego ciała lub ćwiczenia ogólnorozwojowe tzw. ćwiczenia aerobowe, które poprawiają kondycję i w korzystny sposób wpływają na obraz naszej muskulatury. Przykładem takich ćwiczeń może być taniec, fitness lub jogging. Oczywiście, by bardziej podkreślić mięśnie brzucha, należy wykonywać ćwiczenia na sam brzuch tj. brzuszki. Do wykonywania brzuszków przydatna okaże się ławeczka do ćwiczeń. Brzuch możemy ćwiczyć również na drążku, podciągając nogi do klatki piersiowej lub ćwicząc na leżąco, unosząc wyprostowane nogi tuż nad ziemię i utrzymując je w takiej pozycji co najmniej przez kilka sekund. Ćwiczenia tego typu należy wielokrotnie powtarzać, pamiętając przy tym o ich prawidłowej formie. Źle wykonywane ćwiczenia na brzuch mogą stać się przyczyną nadwyrężenia kręgosłupa lub mięśni pleców.

Na płaski brzuch same ćwiczenia jednak nie wystarczą, nawet jeśli używana przez nas ławeczka do ćwiczeń lub inny tego typu sprzęt został stworzy specjalnie z myślą o treningu mięśni brzucha. Dla uzyskania zadowalającego efektu niezbędna jest dieta, czyli ograniczenie pustych kalorii, które w postaci tłuszczu w naturalny sposób odkładają się na naszym brzuchu.

Related posts

Leave a Comment

*