Najzdrowsze składniki w kuchni

awokado

Co jakiś czas docierają do nas sensacyjne doniesienia odnośnie nowych zaleceń dietetyków, którzy swoją wiedzę opierają na najnowszych doniesieniach naukowych. Ludzka wiedza systematycznie się poszerza, dzięki czemu możemy coraz lepiej rozumieć własne ciało, a także zachodzące w nim procesy. Bywa, ze z badań wyciągane są sprzeczne wnioski i dietetycy nie potrafią dojść do porozumienia w pewnych kwestiach, ale takie sytuacje należą do rzadko spotykanych. Co do pewnych produktów nie ma żadnych wątpliwości i to właśnie ich lista.

Awokado

Jedni uwielbiają ten owoc, inni go nie lubią. Jest bardzo specyficzny i nigdy nie jest jedzony bez towarzystwa innych produktów. Ma ogromna ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych, które maja pozytywny wpływ na zdrowie, a także wzmacniają odporność. Zawierają kwas oleinowy, który raczej rzadko występuje w tak dużych ilościach w owocach (przeważnie najwięcej jest go w tłustych nasionach). Awokado obniża poziom złego cholesterolu, wspomaga walkę z komórkami nowotworowymi.

Owoce leśne

Należą do nich maliny, jeżyny, jagody, borówki. Skutecznie mogą zastąpić słodycze. Owoce leśne zawierają fruktozę, ale nie podnoszą poziomu cukru we krwi. Są niskokaloryczne i zawierają mnóstwo witamin i minerałów. Zawierają błonnik i cenną witaminę C, dzięki czemu naturalnie przeciwdziałają starzeniu, a także chronią przed nowotworami.

Jajka

Niektórych może zdziwić fakt, że jajka to jedne z najzdrowszych pokarmów. Jajka rzeczywiście są dość ciężkostrawne, ale nie może ich zabraknąć w naszym codziennym menu. W jajach znajdują się wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega 3, które obniżają cholesterol. Poza tym, żółtko jajka to prawdziwa bomba składników odżywczych- pełna witamin, minerałów i aminokwasów.

Orzechy

Orzechy są tłuste i dość kaloryczne, dlatego wiele osób ich unika bojąc się, że szybko przytyją. Tymczasem, orzechy zawierają dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają niezwykle korzystne działanie na metabolizm. Regulują procesy zachodzące w ciele, dzięki czemu łatwiej schudnąć. Poza tym, wystarczy mała garść orzechów, aby poczuć sytość. Nie należy przesadzać z ich jedzeniem, ponieważ są silnymi alergenami i w dużej ilości mogą uczulić.

Related posts